پنج روندی که آینده نوآوری در مراقب های بهداشتی را نشان میدهند

مراقبت های بهداشتی هر روز در حال پیشرفت است و رهبران موفق این صنعت کسانی هستند که بر این صنعت تمرکز می کنند. این مطالعه به بررسی پنج روند میپردازد که در حال رشد هستند و بزرگان این عرصه در حال رقابت در این روندها هستند. 

 عدالت در سلامت باید در اولویت باشد

پاندمی اخیر بی عدالتی های زیادی را در جمعیت های آسیب پذیر هویدا کرد که سالهاست وجود دارند، افراد زیادی به دلیل نداشتن بیمه، چالش های حمل و نقل و موانع فنآوری و زیرساختی و یا مشکلاتی که ناشی از محدودیت های زمانی مانند مراقبت از کودک یا مرخصی از کار، برای دسترسی به مراقبت های اولیه دچار مشکل شدند. 

بنابراین می توان گفت که بی عدالتی سلامتی فقط مربوط به افراد محروم از لحاظ جغرافیایی یا اقتصادی نیست و میتواند جنبه های دیگری نیز داشته باشد. 

 

توجه به سلامت زنان

مراقبت های بهداشتی بخش زنان و خانواده بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و ما شاهد اوج گرفتن سلامت زنان در 2021 بودیم طوری که از august سال 2021 رشد 1.3 میلیارد دلاری داشته است، چنین تعهد مالی نشان دهنده این است که در بازار تقاضا و شکاف بزرگی وجود دارد. زنان به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند در مراحل مختلف از باروری تا پرستاری، بارداری، یائسگی، سلامت جنسی و … از آنها حمایت شود. 

 

همگرایی: سلامت کار همه است

همگرایی این صنعت در طول دوره پاندمی عمق بیشتری پیدا کرده است و شرکت های غیر سنتی مراقبت های بهداشتی، سلامت را بخش جدایی ناپذیری از استراتژی خود میدانند و هدفشان ایفای نقش بزرگتری در بهبود تجربه سلامت جمعی ما است. بازیگران همگرایی به رهبری فنآوری های بزرگ و خورده فروش، بر بخش های مختلف زنجیره ارزش تمرکز دارند و رویکردهای متفاوتی را برای مشارکت در پیش میگیرند. به عنوان مثال گوگل ابتکارات متعددی را در زمینه داده ها و آنلیز داده ها، مشارکت با سیستم و برنامه های بهداشتی را دنبال می کند. مایکروسافت از طریق قابلیت های ابری خود نسل بعدی مراقبت از بیمار را امکان پذیر میکند و نقش فعالی در کاهش سوگیری در الگوریتم های هوش مصنوعی را به عهده دارد. خرده فروشان نیز با استفاده از مشتریان وفا دار فعلی خود برای گسترش و ایجاد دسته های بهداشتی و محو کردن خطوط بین مصرف کننده و مشتری استراتژی متفاوتی اتخاذ کرده اند. به عنوان مثال walmart که نیاز های خوار و بار فروشی را پوشش میدهد، در حال برنامه ریزی برای توسعه به سمت داروخانه ها، تجهیزات پزشکی مصرفی، تجهیزات پزشکی خانگی و نسخه های پزشکی است. 

سازمان های سنتی مراقبت های بهداشتی می توانند با یکپارچه کردن قابلیت ها و نقاط قوت بازیگران همگرایی با ورود به بازار با هم سود ببرند، با این حال برای سازمان های مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است که استراتژی های خود را توسعه دهند تا بدانند چه زمانی و چگونه شریک شوند تا از اختلال جلوگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که میتوانند وفاداری مصرف کننده خود را حفظ کنند. 

 

مبارزه برای سلامت روان

با خروج از بحران کرونا بسیاری از مردم با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم میکنند ، نسل های آسیب پذیر تر و جوان تر بالاترین نرخ گزارش شده افکار خودکشی و اختلالات سوء مصرف مواد مخدر را دارند، با این حال خبر امیدوار کننده این است که نسل های جوان برای درمان سلامت رفتاری بازتر هستند و با رشد استارتاپ های سلامت روان گزینه های بهتری در دسترس آنها وجود دارد. با این حال اگر مردم نا آگاه باشند یا انگ های رفتاری( که موجب اکراه از مراجعه به مراکز سلامت روان میشود) وجود داشته باشد این راه حل ها را دنبال نمیکنند. بنابراین برای رسیدگی به نیازهای سلامت رفتاری منحصر به هر جامعه، ما یک رویکرد مناسب از بین همه گزینه های مجازی و حضوری و همچنین طراحی یک حمله برای افزایش پاگاهی نیاز داریم تا مردم از ابزار های موجود در دسترس خود استفاده کنند. 

 

کارفرمایان – شرکت های بیمه

ما در دوراهی کارفرمایان – شرکت های بیمه قرار داریم، زیرا حق بیمه ها همچنان در حال افزایش است و کارفرمایان به دنبال نزایا و راه های جدید و نوآورانه برای برآوردن نیاز های کارکنان خود هستند. به ویژه زمانی که به دنبال حفظ و یا جذب استعدادهای جدید در میان بازار کار فعال هستند.  در این بین مدل های جدید انسان محور مانند welthy  در حال ظهور هستند که به دنبال رسیدگی به بحران خاموش و در حال رشد ” مراقبت ” هستند، و به کارکنان کمک می کنند تا ضمن مراقبت از والدین سالمند بتوانند استرس و هزینه ها را نیز مدیریت کنند.